Jeśli posiadasz grunty, które nie są gruntami rolnymi lub lasem, budynek lub mieszkanie jesteś zobowiązany do zapłaty podatku od nieruchomości. Informację składasz do 14 dni od dnia nabycia nieruchomości, rozpoczęcia korzystania z niej, uzyskania prawa wieczystego użytkowania lub zmiany wysokości podatku. Dzięki elektronicznej wersji formularza zamieszczonego na platformie ePUAP możesz złożyć dokument w Twoim Urzędzie w kilka minut, bez wychodzenia z domu.

Jak złożyć informację?

  • 01. Wyszukaj swój urząd poprzez wyszukiwarkę na stronie głównej, a następnie "Przejdź do platformy eUrząd"
  • 02. Kliknij w zakładkę "Podatki Lokalne"
  • 03. Wybierz "Formularz informacji w sprawie podatku od nieruchomości" i kliknij "Załatw sprawę"
  • 04. Zaloguj się na platformę ePUAP/Profil Zaufany (zobacz jak założyć profil zaufany)
  • 05. Wybierz formularz (jeśli jest tylko jeden od razu zostaniesz przekierowany do formularza)
  • 06. Wypełnij potrzebne dane w formularzu, "Zapisz" i przejdź "Dalej"
  • 07. Kliknij "Zapisz" i wybierz opcję "Podpisz Profilem Zaufanym"
  • 08. Wpisz w wyznaczone miejsce otrzymany SMS-em kod autoryzacyjny
  • 09. Kliknij "Wyślij" - formularz został przesłany do urzędu
  • 10. Po zalogowaniu do Twojego konta na eUrzędzie w zakładce "Korespondencje" znajdziesz informację o wysłanym formularzu