eUrząd - elektroniczny urząd dostępny 24h/dobę!

Elektroniczne formularze, aplikacje mobilne, powiadamianie za pomocą SMS, płatności online - dzięki nowym narzędziom wykorzystywanym w kontaktach pomiędzy urzędem a mieszkańcem, urzędowe sprawy załatwiane są szybciej i bez konieczności wychodzenia z domu.
Dzięki stronie internetowej Ratusz24.pl dowiesz się, jak korzystać z usług elektronicznych.

Dawniej dobra organizacja pracy urzędu opierała się na sprawnym zarządzaniu papierową dokumentacją. Kontakt z urzędnikiem równał się wizycie w odpowiednim okienku, w którym mieszkaniec składał papierowy wniosek. W drugim etapie rozwoju samorządu urzędnicy dostali nowe narzędzia, jakimi były komputery. Dzięki nim szybciej i wydajniej można było zbierać i obrabiać dane. Trzecim etapem było umożliwienie obywatelom załatwienia spraw w urzędzie bez potrzeby wychodzenia z domu. W pierwszej dekadzie XXI wieku pojawiły się elektroniczne platformy, takie jak ePUAP, SEKAP i obywatel.gov.pl. Odtąd można było sprawdzić dokumenty niezbędne do złożenia wniosku, wysokość wymaganych opłat lub termin realizacji sprawy. Wprowadzono też możliwość składania wniosku elektronicznego, umożliwiającego realizację sprawy zdalnie.

Produkt firmy Rekord SI usprawnia załatwianie spraw urzędowych

Odpowiedzią na zmieniające się potrzeby obywateli oraz konieczność usprawnień na linii mieszkaniec - urząd stała się intuicyjna i prosta w obsłudze platforma eUrząd autorstwa firmy Rekord SI. Dzięki niej mieszkańcy i przedsiębiorcy - bez konieczności odwiedzania urzędu - mogą zapoznać się ze statusem załatwianych spraw. Przykładowo, sprawdzić można, czy przesłana deklaracja śmieciowa została już przyjęta przez dział obsługi, na jakim etapie jest rozpatrywanie naszego pisma, kto zajmuje się daną sprawą. Poza tym sprawdzić można należne kwoty do zapłaty w zakresie podatków i opłat oraz dokonać elektronicznych płatności.

eurząd schemat

Ponadto, eUrząd za pośrednictwem platformy ePUAP udostępnia formularze elektroniczne (np. deklaracja dotycząca odpadów). Portal posiada również wersję mobilną, dzięki której w każdej chwili możemy skorzystać z dostępu do naszych danych, a także otrzymać powiadomienia o wydarzeniach w gminie, czy zgłosić incydent z uwzględnieniem zdjęć i lokalizacji GPS. Do korzystania w pełni z elektronicznego urzędu, wymagane jest założenie indywidualnego konta mieszkańca lub przedsiębiorcy oraz posiadanie Profilu Zaufanego i konta na platformie ePUAP. Korzystanie z platformy eUrząd jest bezpłatne.

Na tej stronie internetowej opisujemy w prosty sposób, jak załatwić sprawy urzędowe poprzez portal eUrząd. Dowiesz się:

  • czy Twój urząd posiada platformę eUrząd oraz jakie elektroniczne usługi oferuje?
  • jak przejść bezpośrednio na eUrząd Twojej gminy?
  • jak założyć konto w elektronicznym urzędzie oraz Profil Zaufany?
  • jak dokonać elektronicznej płatności za podatki i opłaty?
  • jak sprawdzić swoje zobowiązania (m.in. kwoty do zapłaty za podatki i opłaty, składniki podatków, terminy płatności)?
  • jak otrzymywać powiadomienia dotyczące m.in. zbliżających się terminów płatności, powstałych zaległości, konieczności podpisania nowych umów, alertów pogodowych, utrudnień drogowych?
  • jak złożyć deklarację elektroniczną (np. śmieciową)?
  • jak zainstalować aplikację mobilną i mieć nieograniczony dostęp do swoich danych?

W sposób zbliżony do eUrzędu funkcjonuje portal obywatel.gov.pl stworzony przez Ministerstwo Cyfryzacji. W prosty i szybki sposób można dokonać na nim szeregu czynności, jak na przykład: złożenie wniosku o dowód osobisty i paszport, sprawdzenie punktów karnych, zarejestrowanie pojazdu, czy zgłoszenie urodzenia dziecka.