Jeśli jesteś właścicielem lasu lub posiadasz grunt oznaczony w ewidencji gruntów i budynków jako "Ls" musisz zapłacić podatek leśny. Informację składasz do 14 dni od daty zakupu lasu, rozpoczęcia korzystania jako właściciel, zmiany sposobu korzystania, zmiany powierzchni gruntu. Dzięki elektronicznej wersji formularza zamieszczonego na platformie ePUAP możesz złożyć dokument w Twoim Urzędzie w kilka minut, bez wychodzenia z domu.

Jak złożyć informację?

  • 01. Wyszukaj swój urząd poprzez wyszukiwarkę na stronie głównej, a następnie "Przejdź do platformy eUrząd"
  • 02. Kliknij w zakładkę "Podatki Lokalne"
  • 03. Wybierz "Formularz informacji w sprawie podatku leśnego" i kliknij "Załatw sprawę"
  • 04. Zaloguj się na platformę ePUAP/Profil Zaufany (zobacz jak założyć profil zaufany)
  • 05. Wybierz formularz (jeśli jest tylko jeden od razu zostaniesz przekierowany do formularza)
  • 06. Wypełnij potrzebne dane w formularzu, "Zapisz" i przejdź "Dalej"
  • 07. Kliknij "Zapisz" i wybierz opcję "Podpisz Profilem Zaufanym"
  • 08. Wpisz w wyznaczone miejsce otrzymany SMS-em kod autoryzacyjny
  • 09. Kliknij "Wyślij" - formularz został przesłany do urzędu
  • 10. Po zalogowaniu do Twojego konta na eUrzędzie w zakładce "Korespondencje" znajdziesz informację o wysłanym formularzu